<-اخبار بارسا-> href="http://newsofbarcelona.loxblog.com/rss.php" />
تاريخ : سه شنبه 5 فروردين 1393برچسب:, | 16:54 | نویسنده : mamad

 

امشب در برنابئو الكلاسیكوی شماره 227 برگزار می شود . آمار در برنابئو به سود رئال است : 62 برد ، 25 تساوی و 24 شكست .

 

تعادل

رئال مادرید و بارسلونا 226 بار در بازیهای رسمی مقابل هم قرار گرفته اند : 90 بار رئال برده ، 88 بار بارسا و 48 بازی مساوی شده است . 746 گل الكلاسیكو بدین شكل به ثمر رسیده است : 380 برای رئال و 366 تا برای بارسا . آمار به سود رئال است : 62 برد ، 25 تساوی ، 24 شكست ، 236 گل زده و 141 گل خورده .

جام
رئال مادرید فقط یك بار لالیگا را پس از دو شكست مستقیم به بارسا برد . این مربوط به فصل 76-1975 می شود كه رئال در نیوكمپ 2-1 باخت و در برنابئو 0-2 .  رئال بدون شكست دادن اتلتیكو و بارسا در چهار بازی ، فقط یك بار لالیگا را برد : در فصل 68-1976 . رئال هر چهار بازی را مساوی كرد .

بردها
بارسا ممكن است كه دو بازی لیگی خود مقابل رئال در این فصل را ببرد . اتفاقی كه ده بار طول تاریخ رخ داده است :‌آخرینش در فصل 10-2009 بود . رئال مادرید 14 بار ،‌بارسا را رفت و برگشتی كرده است . آخرین بار فصل 08-2007 بود . معمولا تیمی كه در الكلاسیكو رفت و برگشت پیروز شود ، در جدول در پایان فصل بالاتر از رقیب قرار می گیرد . از 24 باری كه رئال یا بارسا رفت و برگشتی شده اند ،‌فقط چهار بار یكیشان در جدول پائین تر از آن یكی بوده است كه مربوط به 30 سال پیش می شود : فصل 83-1982 .

بارسا در خارج خانه
بارسا دو بازی لالیگایی اخیرش در خارج از خان هرا باخته است . اتفاقی كه از می 2008 و زمان رایكارد به بعد رخ نداده بود . برای این كه آخرین باری را پیدا كنیم كه بارسا در سه بازی پیاپی در خارج از خانه در لیگ باخت باید به دوره فن خال و دسامبر 2002 برگردیم . رئال مادرید فقط یكی از 44 بازی اخیرش در خارج از خانه را باخته است كه مربوط به شكست خانگی به اتلتیكو می شود .

گلزنان
امروز دو تا از چهار تیمی كه بیشترین گل را در فوتبال اروپا به ثمر رسانده اند مقابل هم قرار می گیرند . بارسا در 47 بازی 127 گل زده و رئال در 44 بازی 119 گل . سیتی با 125 و بایرن با 119 گل ، دو تیم گلزن دیگر هستند . رئال و بارسا دو تا از چهار تیمی هستند كه در كنار بایرن و دورتموند شانس سه جامه شدن را دارند . البته دورتموند احتمالا در آینده ای نزدیك لیگ را از دست می دهند . المپیاكو و گالاتاسرای نیز این شانس را داشتند اما از چمپیونزلیگ مقابل یونایتد و چلسی اوت شدند .

بیل
در 2526 دقیقه توانسته 14 گل بزند و 14 گل بزند . یعنی هر 80 دقیقه یا گل زده و یا پاس گل داده است . از این حیث ، بالاتر از نیمار ، خرید بزرگ دیگر فوتبال اسپانیا در تابستان است كه هر 96 دقیقه یك گل زده یا پاس گل داده است . او مثل بازیكن ولزی 14 پاس گل داده است . نسبت به این دو فقط راكیتیچ با 15 پاس گل بالاتر قرار دارد . در مورد گلزنی ، بیل هفتمین گلزن بریتانیایی الكلاسیكو می تواند باشد و پس از آرتور جانسون ، كونینگام ، آرچیبالد ،‌لینه كر ، مك مانامان و اوون قرار گیرد .

نیمار

18 الكلاسیكو در سانتوس برزیل داشته است . شش تا مقابل پالمیراس ، هشت تا برابر كورینتیانس و چهار تا برابر سائوپائولو كه كلا شش برد ، چهار تساوی و هشت شكست كسب كرده است . 7 گل زده است : چهار تا به پالمیراس ، دو تا به كورینتیانس و یكی به سائوپائولو . در اولین الكلاسیكویش در اسپانیا گل اول بازی را زد . نیمار چهار بازی پیاپی بدون گل یا پاس گل را در بارسا داشته است . آخرین گلش ، یك ماه و ینم پیش مقابل رایو وایكانو بود و آخرین پاس گلش مقابل سیتی در دور رفت در اتحاد .

آنجلوتی

دومین مربی تاریخ فوتبال اسپانیا با 31 بازی رسمی بدون شكست است و فقط چهار بازی تا شكستن ركورد بین هاكر فاصله دارد . برای رسیدن به این ركورد باید مقابل بارسا ، سویا ، رایو و دورتموند در برنابئو شكست نخورد .

مارتینو

مقابل رئال 400مین بازی رسمی خود را به عنوان مربی باشگاهی خواهد داشت : 34 تا در آلمیرانته براون ، 13 تا در پلاتنسه ، 42 تا در اینستیتو ، 116 تا در لایبرتاد ، 5.5 تا در سرو پورتنیو ، 21 تا در كولون ، 72 تا در نیول و 47 تا در بارسا . آمارش شامل 218 برد (55 درصد) ، 94 تساوی و  87 شكست می شود . 703 گل زده و 379 گل خورده است .

اولین گل در خارج از خانه

در هفت سال اخیر ، مارتینو فقط یك بازی رسمی را در زمانی برده كه تیمش در نیمه اول باخته است :‌رد بارسا با نتیجه 4-1 مقابل لوانته در كوپا . اگر این آمار را به این ركورد اضافه كنیم كه بارسا چهار ماه است كه در خارج از خانه گل اول را نزده است ، به این نتیجه می رسیم كه اگر رئال بتواند گل اول را بزند ،‌كار تاتا خیلی مشكل است . بارسا در سن مامس ، كولیسئوم ، كالدرون ، سیوتات والنسیا ،‌پیزخوان ، آنوئتا و زوریا نتوانست گل اول را بزند .

مسی
فقطظ یك گل تا شكستن ركورد دی استفانو به عنوان آقای گل تاریخ الكلاسیكو هخا فاصله دارد . در حال حاضر هر دو 18 گله اند . رائول با 15 ، خنتو ، پوشكاش و سزار با 14 گل در رده های بعدی هستند . مسی در 26 الكلاسیكویش 11 پاس گل داده است .

در مسیر

مسی فقط دو گل تا هوگو سانچز به عنوان دومین گلزن برتر تاریخ لالیگا فاصله دارد . برای رسیدن به ركورد 251 گل لالیگا و تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ به 20 گل دیگر نیاز دارد . كریستیانو در این رنكینگ با 171 گل چهاردهم است و هفت گل تا گوروستیزا فاصله دارد .

كریستیانو
پس از تبدیل شدن به اولین بازیكن تاریخ كه در پنج لالیگای پیاپی 25 گل یا بیشتر می زند ، به الكلاسیكو می آید و می خواهد با هالیدی ، گریوز و مسی به عنوان تنها بازیكنانی كه در چهار فصل پیاپی 30 گل یا بیشتر زدند ، برابری كند . البته این ركوردها در اسپانیا ، انگلیس ، آلمان و ایتالیا ثبت شده بود . كریستیانو در هفت بازی اخیرش گل زده است :‌شش تا در رئال و یكی در پرتغال و امروز می تواند با بهترین ركورد دوران فوتبالش كه زدن هشت گل بین اكتبر تا دسامبر 2013 است ، برابری كند .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: